Comeback_sports_logo
LinkedIn Instagram

Nieuws

EXTRA LEISURE EN COMEBACK WERKEN SAMEN VOOR IRONMAN NEDERLAND

20 november 2019

Extra Leisure uit Maastricht, organisator van IRONMAN-wedstrijden in Nederland, heeft Comeback sports uit Hoorn gevraagd als commerciële partner voor de komende jaren. Comeback zal partners en merken verbinden aan IRONMAN Nederland.

“De afgelopen jaren hebben Nederland en IRONMAN al aangetoond een gouden combinatie te zijn. De lange afstand van 2015 tot en met 2018 in Maastricht bleek een schot in de roos, maar was misschien nog niet voor iedereen weggelegd”, zegt organisator Vincent van der Stouwe van Extra Leisure. Met kortere afstanden heeft Extra Leisure, die naast organisator ook licentiehouder is van IRONMAN Nederland, dit jaar de drempel voor triatlonsport verlaagd. Zowel in Maastricht als in Westfriesland deden afgelopen edities ruim 1.200 deelnemers mee aan de IRONMAN 4:18:4 (sprinttriatlon), IRONMAN 5i50 (olympische afstand), NightRun (5 km funrun) en de IRONKIDS. In 2020 wordt het sportspektakel uitgebreid met een IRONMAN 70.3. De triatlon met 1,9 kilometer zwemmen, 90 kilometer fietsen en 21,1 kilometer hardlopen is met 2.200 deelnemers uit 43 verschillende landen inmiddels uitverkocht.

Stefan Kraft van Ermel van Comeback: “Verschillende soorten merken en bedrijven willen zich verbinden aan een van de grootste sportmerken in de wereld. Sport wordt namelijk gezien als het ultieme marketingmiddel voor meer zichtbaarheid en merkactivatie. Deze activatie levert regionaal, nationaal en internationaal veel publiciteit op.”

Organisator Extra Leisure kwam in 2018 met Comeback in contact tijdens het evenement in Maastricht. Hier gaf Extra Leisure aan dat de organisatie geen focus had op het werven en verbinden van partners. De focus ligt bij het Maastrichtse bedrijf op de organisatie van wedstrijden en deelnemers. De expertise van een commerciële partij, die contacten heeft in de regio, is nodig.

Multisport Festival Westfriesland
In 2019 heeft Comeback, in opdracht van Extra Leisure, diverse partnerprogramma’s ontwikkeld waarbij partners met ieder hun eigen doelstellingen onderdeel konden worden van het IRONMAN event in Westfriesland. Zij werden op deze manier meegenomen in de communicatie vanuit de IRONMAN en kregen zichtbaarheid langs het parcours en door de stad. Ook waren zij zichtbaar op shirts, banners en de finishboog. Voor activatiemogelijkheden hadden zij de beschikking over een eigen ruimte op de IRONMAN expo. Uiteindelijk heeft Comeback zes partners verbonden aan het evenement van 2019: RightRent, Van der Valk Hoorn, Runnersworld Hoorn, Rabobank West-Friesland, Rinkel&Smit Bouw BV en Agriport A7.

Van 2019 naar …
Na de eerste editie in het Westfriese Hoorn hebben Extra Leisure, Comeback en de partners het evenement geëvalueerd. De lessen uit deze evaluatie zijn geleerd in een nieuwe samenwerking, waarbij Comeback de partnerships voor de komende drie edities van IRONMAN Nederland mag verzorgen. Voor de komende editie bestaat nog de unieke kans voor partners hun naam te verbinden aan de IRONMAN Nederland, de zogeheten whitelabel is dus nog beschikbaar. De verbinding met bezoekers en atleten staat centraal bij de nieuwe partners van de IRONMAN.

Bedrijven die benieuwd zijn naar wat het merk IRONMAN voor hun bedrijf kan doen kunnen contact opnemen met Comeback Sports via Joost Metten, joost@comebackbs.nl of +31 (0)229 70 60 50.