info@comebackbs.nl
Nieuwe Steen 25
1625 HV Hoorn

Sterk merk achter je naam: ‘You are an IRONMAN’!

Sterk merk achter je naam: ‘You are an IRONMAN’!

Van West-Friesland tot aan Hawaii, de IRONMAN is een wereldmerk! De IRONMAN staat voor kracht, beleving en enthousiasme, maar ook voor een wereldwijde dekking en een Triple A merkbeleving. Bij de IRONMAN zeggen we niks voor niks; ‘Anything is possible’.

Jaarlijks vinden er wereldwijd zo’n 300 IRONMAN-evenementen plaats. Dit jaar was het zo ver, de IRONMAN kwam op 5, 6 en 7 juli naar West-Friesland met Hoorn als hoofdplaats; 1200 atleten, duizenden bezoekers, vrijwilligers, partners met allen heel veel liefde voor sport!

Lokaal, regionaal, nationaal en internationaal
Verschillende soorten merken en bedrijven willen zich verbinden aan een van de grootste sportmerken in de wereld. Maar waarom? Sport wordt gezien als het ultieme marketingmiddel voor meer zichtbaarheid en merkactivatie. Door je te binden als partner aan de IRONMAN levert dit lokaal en regionaal veel publiciteit op, maar ook nationaal en zelfs internationaal via het merk IRONMAN. Dit jaar heeft Comeback in opdracht van Multisport Festival Westfriesland partnerprogramma’s ontwikkeld, waarbij zes partners met ieder eigen doelstellingen onderdeel konden worden van het IRONMAN event. Right Rent, Van der Valk Hoorn, Runnersworld Hoorn, Rabobank West-Friesland, Rinkel&Smit en Agriport A7 zijn de partners van IRONMAN Westfriesland 2019. Zo werden zij meegenomen met de communicatie vanuit de IRONMAN en waren ze zichtbaar langs het parcours en door de gehele stad. Ook waren zij zichtbaar op shirts, banners, de finishboog. Voor activatiemogelijkheden hadden zij de beschikking over een eigen ruimte op de IRONMAN expo.

Sterk stijgend populair merk
Voor een marathon kun je bij een handvol aan marathon merken terecht. Al is het er bij een triatlon maar één: IRONMAN! Die populariteit is niet onopgemerkt gebleven en steeds meer merken willen investeren en zich verbinden aan de IRONMAN. Het is geen vraag waarom, je moet het simpel weg beleven. Bij een IRONMAN komen er zo veel spanningen, emoties, drijfveren en krachten bij elkaar.

Precies 1 jaar geleden op 7 juli 2018 bezochten Manouk, Floor en Stefan van Comeback de IRONMAN in Frankfurt. Op deze manier leerde zij het evenement en merk beter kennen en begrijpen. Nu leken zij te weten wat de beleving van een IRONMAN is. Niets was minder waar na hun eigen ervaring, 1 jaar later, met een deelname aan het Multisports Festival Westfriesland. IRONMAN is een merk waarvan je blijft houden en het is echt niet altijd even leuk. Vergelijk het met een haat-liefdeverhouding. Van ‘Nooit meer een IRONMAN’, tot aan: ‘Wanneer is de volgende IRONMAN 5150 of 70.3?!’ Als atleet waren dat de woorden van Floor na een geweldige ervaring.

Houden van meer dan IRONMAN
Inderdaad; van het wereldmerk IRONMAN ga je houden. Dit biedt kansen voor partners om hun merk ook liefdevol te maken. Partners zijn de nieuwe winnaars en sponsoren willen we niet meer kennen. Partners helpen elkaars doelstellingen te bereiken. Een pakketdeal met een hotel, marketing op de tv’s in de hotelkamer, triatlon trainingen en kleding try outs tot aan auto en bussen verhuur. Het zijn allemaal voorbeelden waardoor de partners hun merk willen activeren door de samenwerking met en gebruik van het merk IRONMAN.

Het begint met een trigger en de herinnering zal nooit verdwijnen!
Door de complete ervaring en verrassingselementen zal de IRONMAN nooit meer vergeten worden. Sterker nog, je wilt juist meer! Door vanaf het begin aan te haken kun je jouw klanten en fans op tijd enthousiasmeren en triggeren. Hierdoor zullen ze bij jou aangehaakt blijven. Door op het evenement aanwezig te zijn met jouw merk en de doelgroep een ervaring mee te geven, zullen ze jouw merk blijven herinneren. Positionering, branding en activatie als sleutel, IRONMAN als sleutelgat en de deur naar succes zal openen.

Een beller is sneller. 0229-70 60 50 voor meer verhalen, ervaringen en mogelijkheden voor jou(w) merk.

Het persoonlijke IRONMAN verhaal van Floor kun je later lezen op comebacksportmarketing.nl