Comeback_sports_logo
LinkedIn Instagram

Sportbrokers

Merk ontwikkeling

Positionering, branding & activatie

Uitdaging

Merken en bedrijven zijn al jaren op zoek hoe zij hun marketingbudget ook in sportpartnerships kunnen investeren, zonder iets aan het toeval over te laten. Je merkt dat steeds meer merken en bedrijven het voordeel zien in sportpartnerships enkel nog wel zoekende zijn welke sport(club) de meeste commerciële kansen biedt.

Strategie

Binnen sport blijft emotie en persoonlijke voorkeur een belangrijke factor van waaruit partnerships ontstaan. Om merken en bedrijven op voorhand meer inzichten te geven in wat het partnership biedt zal dit middels data aangetoond moeten worden. Vandaar dat we toonaangevend marktonderzoeksbureau Markteffect als preferred supplier aan ons hebben gebonden. Gezamenlijk hebben we een model ontwikkeld waardoor wij nu in staat zijn om op voorhand de potentie en de fit van een partnership nauwkeurig in kaart te brengen aan de hand van unieke en actuele data.

Sportbrokers is de uitkomst voor zowel sporters, sportclubs, sportbonden, sportcompetities of sportevenementen die op zoek zijn naar een duurzaam partnership als voor merken en bedrijven die sport als marketingtool willen inzetten ten behoeve van het vergroten van hun naamsbekendheid, verbeteren van hun imago en het genereren van leads.

Media

Om meer zichtbaarheid en ruchtbaarheid te creëren hebben we een basis website ontwikkeld en verspreiden we diverse (pers)berichten via eigen online en social media kanalen. Daarnaast zijn wij gevraagd door de KNVB om Sportbrokers te presenteren op de KNVB Innovatiedag in De ArenA. Dit leidde tot veel enthousiaste reacties, uitnodigingen voor verschillende kennissessies en verkennende gesprekken met diverse Betaald Voetbal Organisaties uit de Eredivisie CV.

Heb je een uitdaging of wil jij meer weten over ons?

Ik neem graag contact met jou op!

Stefan Kraft van Ermel