Comeback_sports_logo
LinkedIn Instagram

Rabobank

Passi dance clinic

Activatie

Uitdaging

Rabobank West-Friesland heeft het product Passi: Blits, gaaf en geld verdienen met je talent. Het is de nieuwe pinpas die hoort bij de Rabo JongerenRekening voor iedereen van 12 tot en met 17 jaar. En het leuke is, dat er in deze pinpas meer zit dan je denkt. Je kunt er natuurlijk mee betalen, maar er is meer! PASSI = talent ontwikkelen én inspiratie om geld te verdienen. Rabobank West-Friesland wilde nieuwe leden werven voor Passi via zichtbaarheid en activatie rondom het evenement de Hoornse Stadsfeesten. Een activatie waarbij het thema ‘Op je eigen benen staan’ centraal zou staan.

Strategie

Om de doelgroep in beweging te brengen tijdens dit event hebben we een activatie ontwikkeld binnen het domein waar de doelgroep interesse in / een passie voor heeft: Dansen. Letterlijk op je eigen benen staan door deel te nemen aan de Passi Flashmob. Tijdens de Hoornse Stadsfeesten zouden we het publiek verrassen door met maximaal 100 tieners in de leeftijd van 12-17 jaar onaangekondigd een act op te voeren. Op zaterdagmiddag werden de tieners begeleidt door danseres en actrice Robin Martens in Schouwburg Het Park. Na een dance clinic van circa 2 uur kregen de deelnemers te horen dat het om een flashmob ging, en ging de groep naar het Passi plein om de flashmob uit te voeren.

Media

De dance clinic werd vooraf onder de aandacht gebracht van de doelgroep door middel van een landingspagina, social media advertenties en posters in Hoorn. Daarnaast werden alle dansscholen en middelbare scholen in Regio Hoorn benaderd. Ook de betrokken partijen, zoals De Hoornse Stadsfeesten en Schouwburg Het Park, namen de dance clinic op in hun communicatie. Om de flashmob een Passi uitstraling te geven, kregen alle kinderen een Passi branded petje op. Er zijn bordjes met de letters P A S S I gemaakt, die in de flashmob omhoog worden gehouden. Na afloop van de flashmob kregen alle deelnemers een Passi flyer mee met informatie over de rekening. Tot slot is er een aftermovie gemaakt waar de workshop en de uitvoering in voorkomen. De aftermovie is digitaal gedeeld met alle betrokkenen.

Heb je een uitdaging of wil jij meer weten over ons?

Ik neem graag contact met jou op!

Julia Braas