Comeback_sports_logo
LinkedIn Instagram

United International Darts

Branding & Activatie

sponsorwerving

Uitdaging

Van een lokaal single darttoernooi met 128 deelnemers naar een internationaal toernooi met ‘Double A’ status met 850 deelnemers en een livestream van meer dan 80.000 viewers… en dat in 5 jaar tijd! Bij het West-Fries Open Darts zit de vaart er goed in.

Precies om die reden is het tijd om het WF Open opnieuw te positioneren.  De naam dekt inmiddels niet meer de internationale lading van het toernooi waarbij inmiddels 12 nationaliteiten zijn vertegenwoordigd. Samen met organisator Cor Smit heeft MediaTribe nagedacht over een nieuwe naam. We hebben gekeken naar de kernwaarden die het toernooi zo typeren. Ontmoeten, verbinden, samenwerken, enthousiasme & respect zijn termen die regelmatig voorbijkwamen in onze gesprekken met Cor.

Nieuwe naam, logo en huisstijl

De geboortegrond van het toernooi kenmerkt zich door 7 gemeenten die samen verenigd zijn tot West-Friesland. Samen verenigd. Mooi! Dit typeert ook het WF Open. We zijn daarom tot de volgende nieuwe naam gekomen: United International Open Darts.

Ook de kleuren van West-Friesland, blauw en geel, hebben we ‘verenigd’ tot de nieuwe kleur groen. Om het unieke karakter van dit toernooi te benadrukken hebben we een uniek lettertype ontworpen waaruit het nieuwe logo is opgebouwd. Het uitgangspunt voor dit lettertype is de herkenbare vorm van een dartflight.

Resultaat

Alles bij elkaar resulteert in een uniek herkenbaar logo met een verhaal. En dat is waar het bij Comeback om draait.

Heb je een uitdaging of wil jij meer weten over ons?
Ik neem graag contact met jou op!

Joost Metten