Comeback_sports_logo
LinkedIn Instagram

‘’Focus on where you want
to be, not where you where,
or where you at.’

Merkpositionering

Je weet wie je bent als organisatie en waar je voor staat. Het is nu tijd om het naar een hoger strategisch niveau te tillen. Want wat maakt jouw bedrijf onderscheidend ten opzichte van partijen die hetzelfde product of dienst aanbieden? In dit proces gaan we op zoek naar wat jouw merk uniek maakt, de zogenaamde unique selling points. Deze punten vormen samen de totale waardepropositie van de onderneming en moet consumenten overtuigen dat jij de ideale partij bent om zich aan te verbinden.

 

Verder focussen we ons bij deze stap op onderzoek doen. Zo wordt eerst door middel van deskresearch de doelgroep volledig in kaart gebracht. Waar bevinden zij zich en wat zijn hun interesses? Hetzelfde geldt voor de markt en concurrentie. Wat doen zij om hun product of dienst aan de man te brengen? Antwoord op al deze vragen, aangevuld met de waardeproposities, bieden de juiste inzichten en vormen zo het fundament voor een ijzersterke positionering van jouw merk.

Meer weten over waarom een goede merkpositionering jouw bedrijf laat groeien?

Floor Schouten