Comeback_sports_logo
LinkedIn Instagram

‘’People don’t buy goods or products,
they buy relations, stories and magic.’’

Marketingactieplan

Je hebt de eerste drie stappen van ons proces doorlopen, waardoor jouw merkfundament staat. In het marketingactieplan vertalen we dit naar een strategie hoe je de doelgroep nu daadwerkelijk aan jouw product of dienst weet te binden. Welke content gaan we daarvoor produceren en welke kanalen worden ingezet om het te verspreiden? Antwoord op deze vragen worden in het marketingactieplan beschreven.

Concreet bestaat het marketingactieplan uit de volgende onderdelen:

1. Marketingdoelstellingen
2. Doelgroeponderzoek naar interesses en mediagebruik
3. Persona’s van jouw doelgroep
4. Onderzoek naar trends en ontwikkelingen in de markt
5. Customer journey, waarbij de klantreis in kaart wordt gebracht
6. Marketingcommunicatiemiddelen bepalen op basis van de strategie
7. Marketingbudget
8. Vervolgstappen

Meer weten over waarom een goede marketingstrategie jouw bedrijf laat groeien?

Kimberly ten Bosch